loading...
DLKade-دی ال کده
تبلیغات
----------------------------------------------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

----------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------
کد نویسی قالب : تم دیزاینر
گرافیک : آل دی اِل

----------------------------------------------------------------------------------
آخرین ارسال های انجمن
مهدی رجبی بازدید : 362 1392/08/04 نظرات (1)

قمه زني، بدعتي كه مانع ترويج مذهب حقه تشيع است

روايت يكي از نويسندگان كتاب دست پنهان از روند تهيه كتاب

dastepenhan006

تبيين: در روزي كه جمعيت عظيمي از شيعياني كه تحت تأثير تبليغات قمه زني قرار گرفته و قمه زني مي كردند، بيش از 80 شبكه تلويزيوني به طور مستقيم در اين مراسم حضور داشتند و فيلم تهيه مي كردند.
يكي از دست اندركاران تهيه كتاب دست پنهان در گفتگو با خبرنگارتبيبن اظهار داشت: سال 83 بود كه به دليل تبليغات زياد برخي از افراد سكولاري كه دلبستگي به انقلاب اسلامي نداشته و روششان نشان داده است كه با عنوان دلسوزي ضربه به تشيع زده اند، بعد از تعطيلي 15 ساله بدعت قمه زني، در يكي از شهرهاي شمال استان فارس و كم كم در ديگر شهرها دوباره قمه زني به راه افتاد و ترويج شد. و شبكه مروج قمه زني به قدري گسترده عمل مي كرد كه قابل باور نبود.
وي با بيان اينكه حتي در شهر مذكور عده اي از اصلاح طلبان كه قاعدتا بايد مخالف آن مي بودند، نيز از قمه زني حمايت مي كردند ،‌ادامه داد: كم كم در شهرهاي مختلف ايران در حال گسترش و رواج بود و هرچند بسياري از مردم از روي اخلاص و عشق به امام حسين(ع) انجام مي دادند، اما رسانه هاي ضد انقلاب و ضد شيعه درسراسر دنيا از بي بي سي و سي ان ان و ديگر شبكه هاي بين المللي گرفته تا سايت هاي وهابي به بازتاب مسأله قمه زني در ايران ، عراق، افغانستان، پاكستان و هندوستان پرداختند.
عضو كانون طلوع با اشاره به اينكه چند نفر با دست خالي تصميم به مقابله با اين شبكه عظيم گرفتيم، ابراز داشت: در سال 84 جزوه اي با عنوان نور عزا در شهر مذكور توزيع شد كه حاوي فتواي 20 نفر از بزرگان معاصر و فقهاي مشهور شيعه بود و در تيراژ بالا منتظر شد و همزمان در اينترنت نيز پايگاه هايي راه اندازي شد و از نظر فقهي حرمت آنها براي مردم بازگو شد.
وي با اشاره به اينكه مروجين قمه زني براي رسيدن به مقاصد شوم خود از دروغ و تحريف استفاده مي كردند، ابراز داشت: در سال بعد جزوه اي با عنوان طريق عزا همراه با دست خط مراجع به زحمت تهيه كرديم و با هماهنگي و تأييد برخي از بزرگان حوزه آن را به شهرهاي مختلف كشور ارسال داشتيم. هرچند پولي نداشتيم اما با كمك خيرين جمع آوري كرده و اين جزوات را تهيه مي كرديم.
فارغ التحصيل موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) ادامه داد: با حمايت برخي از بزرگان حوزه و تلاش تعدادي از دوستان قرار شد كتابي در اين زمينه منتشر كنيم، لذا علاوه بر سايت ها، شبكه ها نيز رصد شد و در اين بين متوجه شديم سه گروه عمده مسيحي هاي تندرو ضد اسلام، وهابيون و غربگرايان روشنفكرنما كساني هستند كه به نوعي در جلوه دادن شيعيان به عنوان افرادي متعصب بي فكر تلاش مي كنند.
وي با اشاره به زحمات كشيده شده در چاپ خصوص چاپ كتاب دست پنهان اظهار داشت: با يك جستجوي كامل توانستيم سند بيش از 75 فتوا از زعماي شيعه را در صد سال اخير در خصوص حرمت قمه زني پيدا كرديم.
عضو كانون طلوع ادامه داد: در سالهاي 86 و 87 توسط طيف طرفدار قمه زني كتابچه هاي مختلفي چاپ و در شهرهاي مختلف كشور و به زبان هاي فارسي و عربي به طور گسترده انتشار يافت و در آن 180 نفر از علما را ذكر كرده بودند كه فتوا به جواز قمه زني داده اند، در حاليكه با تتبع و جستجوي كامل ما مشخص شد كه بيش از 150 مورد از فتاواي استناد شده، از اساس دروغ و تحريف بوده است. حتي دستخط مربوط به آيت الله بهجت را آورده بودند كه فتوا به جواز داده بودند، در حاليكه در تحريفي آشكار و با استفاده از فتوشاپ قسمت هاي مختلف فتوا را حذف كرده و با كنارهم قرار دادن الفاظ دلخواه، نتيجه مورد نظر خود را به ديگران القا مي كردند كه البته ما نيز تنها و با دست خالي اما تلاش زياد با انتشار كتاب دست پنهان وتهيه يك سي دي كه در آن حتي از آيت الله بهجت به صورت حضوري در خصوص فتواي سيدابوالحسن اصفهاني سئوال شده بود ، انتشار داديم و در مقابل اين دروغگوئي ها و تحريف هاي ناجوانمردانه كه تيشه به ريشه درخت تشيع مي زد، ايستادگي كرديم.

وي با اشاره به تجديد چندباره اين كتاب افزود: در خصوص چاپ اين كتاب بايد از آقاي رسائي كه ان زمان مديركل ارشاد استان قم بوده و همچنين از دفتر فرهنگي فخرالائمه و همچنين از آقايان حاج عليرضا و حاج احمد پناهيان به خاطر حمايت هايي كه براي چاپ اين كتاب كردند، تشكر نمايم.
وي با اشاره به اينكه هزينه چاپ و انتشار كتاب كم كم از خيرين جمع آوري شد، ادامه داد: اما در عين حال دوستان تهيه كننده كتاب، كتاب را حتي به مبلغ كمتر از قيمت تمام شده به موسسات و افراد ارائه مي كردند تا ترويج شود و اتفاقا اين كتاب نه تنها در ايران بلكه با انتشار آن در افغانستان و پاكستان نيز تا حدي تأثيرگذار بود.
فارغ التحصيل موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به سوء استفاده دشمنان از مراسم قمه زني شيعيان و حتي توهين هاي بسيار زشت و زننده و مقايسه آنها با حيوانات و حتي پست تر دانستن شيعيان از حيوانات، ادامه داد: در سايت ها و شبكه هاي مختلف گوشه هايي از اين تصاوير با نام شيعه آورده مي شود و همين مسأله سبب شده اسلامي كه در غرب در حال پيشرفت است، از نوع تشيع نباشد، يعني افراد حاضر بودند مذهب وهابيون متعصب خشك مغز را بپذيرند، اما مذهب استدلالي، منطقي و مستدل شيعه را به خاطر اين چهره زشتي كه از آن به نمايش گذاشته بودند، نمي پذيرفتند.

وي با اشاره به اينكه قمه زني يك نوع بدعت بوده كه از مراسم تصليب مسيح وارد دين شده است، اظهار داشت: يعني حكم اولي قمه زني حرمت است و اگر علما وهن به مذهب بودن را نيز بيان مي كنند، ناظر به حكم ثانوي قمه زني است.
وي با اشاره به اينكه در سال 88 ، كتاب با ويراست جديد دوباره منتشر شد ادامه داد كه در اين ويراست بيش از 50 شبهه وارد شده در خصوص قمه زني و ... به دقت پاسخ داده شده است و البته عكس هايي نيز اضافه شد. حدود 200 هزار نسخه از اين كتاب تنها در سال 87 انتشار يافت و مورد استقبال بسيار خوب افراد قرار گرفت.
عضو كانون طلوع افزود: آمارهاي نيروي انتظامي در سال 88 نشان داد كه در برخي شهرستان ها بيش از 80 درصد از ميزان قمه زني كاهش يافته است، با وجود اينكه تبليغات افراد طرفدار قمه زني بيشتر شده بود.
وي با اشاره به اينكه در اين كتاب 11 دليل به عنوان ادله حرمت قمه زني عنوان شده است، خاطر نشان كرد: تمام فقهاي زعيم شيعه، قمه زني را حرام مي دانند.
عضو كانون طلوع همچنين اظهار داشت: جناب آقاي مهدي مسائلي نيز كتابي بسيار مناسب و خوب با عنوان " قمه زني، بدعت يا سنت" را نوشت كه بسيار زيبا بوده و ما نيز با او در ارتباط بوديم تا علاوه بر اينكه مكمل يكديگر باشيم، موازي كاري نكنيم.

جهت دانلود كتاب قمه زني، بدعت يا سنت اينجا كليك كنيد

وي در پايان خاطر نشان كرد: بي شك اگر عنايت خداوند متعال نبود ، اين كار با توجه به محدوديت توان و امكانات ما هرگز نمي توانست موفق شود.

جهت دانلود كتاب دست پنهان اينجا كليك كنيد

لازم به ذكر است به درخواست مصاحبه شونده، نام او در متن خبر ذكر نشد. منبع انجمن فارغ التحصیلان موسسه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 506
  • کل نظرات : 134
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 93
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 761
  • باردید دیروز : 338
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 3,558
  • بازدید ماه : 8,843
  • بازدید سال : 48,172
  • بازدید کلی : 544,107